En engel eller alv..... Servert på et fat...

lørdag 23. mai 2009

Strikkeglede og blogging.















Har allerede en egen hjemmeside, www.strikke.net på fjerde året når vi skriver 2009, men å blogge større virker spennende.....

Håndarbeidsinteressen har jeg arvet tilbake fra flere generasjoner.
Min mormor gjorde det meste innen håndarbeid. Særlig broderte hun sirlige duker på stoff av melsekker. Mormor, Marit ble bare 54 år gammel, men hun fikk utrettet mye på håndarbeidsfronten før hun døde.

Min kjære farmor, Marta Pauline Caroline Olesdatter var en reser med heklenål og strikkepinner. Hvor mange nøster med bomullsgarn hun har heklet opp er ikke godt å si, men uttallige heklede dobble sengetepper, duker og gardiner til familiens medlemmer og andre er det vel ingen som har tall på.
Å strikke til sine åtte barnebarn likte hun også.

Min kjære mor, Ellen puslet også med strikking og hekling.
Ikke i like stor skala som mormor og farmor, men heldigvis døde ikke håndarbeidsgleden ut i mine kvinnelige forfedres aner.

Å strikke litt hver dag er ren terapi....
Er så glad for at mine aner har overført sin håndarbeidsglede til meg.

Å blogge er ny-motens, og faktisk ganske spennende det også.
Kombinasjonen er faktisk ganske fasinerende.

Å dele gleder og inspirasjon er noe som setter meg i mitt "ess"

Å leve et liv uten garnnøster og strikkepinner er utenkelig.
Min mann og mine to sønner skal ha stor takk for sin tålmodighet når det gjelder alle mine plastposer med garnnøster over alt i huset.
Raslingen fra posene når jeg leter etter et spesielt garnnøste har de hørt tusenvis av ganger.
De har ymtet at de kan ha irritert seg over raslingene noen ganger, men de har heldigvis bært over med meg.

De vet jo at jeg er en stor garnelsker.....

9 kommentarer:

  1. Hei Karin.
    Velkommen i bloggverdenen du også!
    Skikkelig koselig at du også har fått deg blogg. Fulgte jo med på strikke.net siden din, men savnet å kunne legge igjen en kommentar...
    En stooor klem fra meg!

    SvarSlett
  2. Hei, Karin!
    Jeg har kikket på din venninne Jorunns sider en god stund nå, og så hennes henvisning til deg.
    Velkommen til Blogglandia! Her er det artig å være, syns jeg, enda vi bare "kjenner" hverandre på nettet! Ja, noen møtes jo, men slett ikke alle! Men kommer du opp til nord-Troms, står det en kaffekopp eller tekopp klar!
    Klem!

    SvarSlett
  3. PS. Jeg setter deg på blogglista mi!

    SvarSlett
  4. Gratulerer med ny blogg! Det skal bli spennende å følge deg :)

    SvarSlett
  5. Hei Jorunn.
    Tusen takk for hyggelig velkomst.
    Synes det er litt vanskelig i starten, men jeg får prøve meg frem så godt som mulig.

    Du er jo en raser........
    Stooor klem tilbake-

    SvarSlett
  6. Hei, gratulere med blogg. Det er spennende med blogg og lykke til videre.
    Ser du kommer fra Vestfossen, jeg kommer opprinnelig fra Kongsberg.
    Gleder meg til å følge deg :0)

    SvarSlett
  7. Velkomen til bloggland. Fann sida di på Jorunn sin hobbyblogg. Her i bloggverda er det massevis av kjekke og kreative folk, så her er det kjekt å vera:) Lukke til med bloggen!

    SvarSlett
  8. Hei.
    Vi synes alle begynnelsen er vanskelig , men det går seg til etter hvert . Jeg er ganske fersk selv. Dette er jo bare veldig koselig og fører mye hygge og glede med seg.
    En deilig motvekt til alt negativt man gjerne leser. Vil ønske deg velkommen og jeg følger gjerne din blogg.
    DER ER FORØVRIG UTLODNING PÅ MIN
    hA EN FLOTT UKE

    SvarSlett
  9. Tusen takk alle sammen for en trivelig velkomst her inne.

    Kaffeinvitasjon i nord, og deltakelse i loddtrekning er ikke alle forunt etter bare to dager her inne.

    Ha en trivelig og god uke alle sammen, denne siste uka i mai.

    SvarSlett